2016. dec. 29.

Tóth Kálmán: Bácskai népdal





Akós hordó áll a szoba
Közepében,
Csap van ütve nedveresztő
Fenekében!
Csillog a csap... mint a gyémánt
Ugy ragyog – ugy ragyog...:
Alá fekszem, mert bácskai
Fi vagyok, fi vagyok!

Nem kell pohár a bácskai
Legénységnek,
Neki hasal az a hordó
Fenekének...
S iszik mint a kefekötő
Bujában, bujában,
Csapbol inni, ez a divat
Bácskában, Bácskába!

Áldott szomszéd – üdvözöllek
Szép Baranya!
Ki ugy szoptatsz jó nedveddel
Mint az anya!
Ereszd csak meg nagy bőségben
Emlődet, emlődet,
Varázsold át üdvös nedvvé
Szőlődet, szőlődet...

Megittam már vagy hat itcét,
Meg se kottyant,
Gyomrom mély ürességében
Csak ugy lottyant,
Alá fekszem a csap alá
S bekapok, bekapok,
Ismerjék meg, hogy bácskai
Fi vagyok – fi vagyok!!!

Forrás: Hölgyfutár Budapest, 1850. 55. sz. mart. 7. csütörtök

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése